آخرین اخبار
کد مطلب: 80015
اجراي رومينگ ملي مقدمه اجراي طرح جابجايي شماره بين اپراتور/ ورود نسل سوم تلفن همراه تا نيمه دوم سال جاري
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1868

به گزارش سلام لردگان، مراسم بهره برداري از فاز نهايي استفاده متقابل از تلفن‌هاي همراه ( تکميل رومينگ ملي) صبح روز 24 تيرماه برگزار شد.

در اين مراسم محمود واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به اينکه افزايش کيفيت ICT کشور در نظر اين وزارتخانه است گفت: امروز بعد از گذشت يک ماه از اجراي فاز اول رومينگ ملي و پي بردن به کيفيت آن فاز نهايي اين طرح آغاز شد.

وي در خصوص وضعيت تعرفه‌ها بعد از اجراي فاز اول رومينگ ملي افزود:‌ خوشبختانه بعد از اجراي فاز اول رومينگ ملي اپراتور اول و دوم تلفن همراه تعرفه‌هاي خود را کاهش دادند که اين عمل جاي تشکر دارد.

واعظي در ادامه با اشاره به اينکه سياست ما ارائه سرويس خدمات بهتر با اين تعرفه پايين است عنوان کرد: اجراي اين سياست فقط مختص تلفن همراه نيست و در اينترنت هم با کاهش 35 درصدي پهناي باند همراه بوده است با مردم به طور حجمي پهناي باند بخرند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در خصوص چگونگي برخورد و کم فروشي پهناي باند اظهار کرد: اکثر شرکت‌ها ميزان پهناي باند با تعداد مشترکان را رعايت مي‌کنند اما چنانچه شرکتي آن را رعايت نکند از سازمان تنظيم مقررات مي‌خواهيم که به شرکتها اعلام کند.

وي درادامه از اپراتورها خواستار ارائه بسته‌هاي مختلف شد وافزود: روش تعرفه گزاري ما بايد تغيير کند و مردم بايد بر اساس نياز بسته‌هاي مورد نظر خود را انتخاب کنند.به همين منظور از اپراتورها مي خواهيم که بسته‌هاي مختلفي را به مردم ارائه دهند تا بتوانند بسته مورد نياز و ارزانترين را انتخاب کنند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به اينکه يکي از اپراتورها رضايت به اجراي طرح ترابرد پذيري ندارند گفت: رومينگ ملي مقدمه‌اي براي قدم بعدي يعني طرح ترابرد پذيري است به اين معني که امکان تغيير اپراتور با  حفظ شماره تلفن همراه وجود داشته باشد و ما براي اجراي اين موضوع جدي هستيم.

واعظي در خصوص اجراي نسل سوم تلفن همراه تصريح کرد: قرار بود نسل سوم تلفن همراه را در نيمه دوم سال جاري اجرا کنيم که به همين منظور سازمان تنظيم مقررات در مذاکراتي که داشتيم و براساس دستورالعملي که به کميسيون تنظيم مقررات ابلاغ کرد نمي توان آن را ناديده گرفت و نسل سوم تلفن همراه به اپراتورها داده مي شود.

وي گفت: در صورت آمادگي اپراتورها اين طرح در 12 مرداد ماه به صورت پايلوت در چند نقطه تهران به اجرا در مي‌آيد و درصورت موفق بودن در اول شهريور پروانه‌ها را صادر مي کنيم.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ادامه افزود: اگر اپراتوري يکي از مصوبات را رعايت نکند اجاز? ورود به نسلهاي بالاتر به آنها داده نخواهد شد.

*تاليا پروانه‌اي براي اپراتوري ندارد

واعظي در خصوص وضعيت تاليا با اجراي طرح رومينگ ملي گفت: از نظر ما تاليا پروانه‌اي براي اپراتوري ندارد و اپراتوري که نتواند ارائه خدمات اوليه پوشش دهي شبکه را اجرا کند نمي تواند در طرح رومينگ ملي شرکت داشته باشد.

گفتني است، رومينگ ملي ( طرح استفاده متقابل از شبکه‌هاي تلفن همراه ) در واقع خدمتي است که با استفاده از آن يک اپراتور خدمات شبکه خود را دراختيار مشترکين اپراتورهاي ميهمان قرار مي‌دهد.

منبع. باشگاه خبرنگاران

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس